helags! :)))

Hejsan förlåt att jag inte har bloggat på ett tag men det har varit så fint väder och jag har fjällvandrat... Första dagen gick vi 1mil & 1 kilometer. Det var jobbigt men kul. Det kanske inte låter så jobbigt men med en väska på 5-6 kilo så blir det betydligt jobbigare! När vi väl var framme vid helags stugorna, som vi hade vandrat till så betalade vi lite för att få tälta där innom det området men då ingick dass, dusch, bastu och kök. På natten regnade det burr men i tältet var det torrt och ganska varmt♥ nästa dag åt vi mackor och soppa till frukost och sedan packade Erik och pappa ihop tältet. när allt var ihoppackat klädde vi på oss varma kläder och började vandra upp för helags fast utan packning. Det skulle ta ca 3 till 6 timmar att gå upp och ner för helags.när vi hade gått nästan upp på toppen vände vi för att det kändes som om man skulle frysa ihjäl, det regnade, blåste och var 4 grader varmt. När vi hade komit ner igen och duschat och ätit så blev det sol igen :))) men då började vi vandra mot Kruse tjärnarna när vi äntligen var framme där var det fullt med mygg, vi var tvungen att ta på oss regnkläderna för att inte bli upp ätna av myggen. där tältade vi och sov till nästa dag. Då åt vi också soppa och mackor till frukost men det kom hela tiden myggor i soppan. När vi hade ätit klart fiskade vi lite och sedan började vi packa ihop då gick Erik ner och skulle testa några kast till medans pappa gick och bajsa... Han kastade två kast och sedan hörde man honom skrika napp napp jag har napp. Mamma och jag sprang ner till vattnet där Erik stod. Jag hade förväntat mig en liten fisk på 1 decimeter men när fisken nästan var uppe så såg man hur stor den verkligen var. Erik skrek jör något då medans mamma och jag inte alls viste vad vi skulle göra för fisken var ju säkert fem meter från land. och pappa som är bäst på fiske i familjen var ju självklart borta och bajsa. till slut var fisken inne vid land och mamma släpade upp den i linan och det var en öring på säkert ett och ett halvt kilo. Vilket är mycket ovanligt i fjällen men ialla fall så gick linan av och fisken hoppa i och mamma hoppa efter men missa den så hon blev blöt upp till knäna. Men innan det så fick ju pappa en fisk som inte var så stor men jätte god ;) Sedan började vi gå mot bilen. Allt vi vandrade blev nästan fyra mil.

Limön!!! :)

Hej!!! Nu har jag just varit på Limön med mina kusiner... Det var kul och ganska varmt i vattnet när vi badade! Där träffade jag också Julia, en ifrån min gamla klass. När jag badade fångade jag mest fisk och det var kul men det hade varit mycket enklare med håv. Jag lyckades ändå fånga två fiskar med bara en mugg... Den första var pytteliten typ som min lillfinger nagel men den andra jag fick var betydligt större så jag bestämde mig för att ta med den hem, till Busan och Sotis. Som synd var dog den på båten men Busan åt ändå upp halva :)  Hoppas ni har det bra♥ Snart ska vi grilla hamburgare MUMS! :)))

Norberg!!!!!!

Hejsan! Jag har just kommit hem från Noberg. Där sprang jag Engelbrekt stafetten! Det var super kul fast jag var med i vuxenlaget. Det var 5 kilometer och jag sprang på 24.09 Jag är ganska nöjd fastän jag har sprungit 5 kilometer på 22.55 det var på vårruset och det är betydligt plattare och det var mycket svalare då. Så jag är faktiskt nöjd. Efter vi hade sprungit så gick vi på Elsa Anderssons konditori och fikade!!! Mums!!!! Det var gott men nu har vi kommit hem och vi åt soppa till middag. Mina kusiner kommmer ungefär vid 10 och de har hund så det blir synd om busan och Sotis... Sotis gillar hundar men han gillar nog inte att möta dem med dumstrut på men imorn ska han sluta ha dumstrut!!! =)))))))))))   Love you SOTIS!!!♥   Hej då  Hoppas ni har det toppen!!! =)

ajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!

hej! för två timmar sedan skulle jag göra pannkakor med mamma. Det gick väldigt bra ända tills jag... skulle sprida ut smeten till tredje pannkakan då skulle jag luta stekpannan lite åt ena hållet och jag höll ju självklart med båda händerna och jag råkade halka in med vänstra handen och bränna den mot metallen. AJJJJJJJJJJJJJJJ!!! Just nu sitter jag här med en kylklamp brevid mig och flyttar handen emellan tanient bordet och kylklampen hela tiden. Jag hoppas verkligen att det blir bättre tills imorn!

Heeejdå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Måste gå  :((((((((((((

Eclipse

Hejsan! I förrgår såg jag och min bästis Moa på eclipse den var rätt så bra... Jag har inte så mycket mer att skriva hoppas alla har det toppen.

Ha det gott igelkott!!!

Dumstrut!!! :(((

Hejsan svejsan!!! Igår gjorde min katt Sotis illa tassen och det rann en massa blod... Vi ringde till veterinären och de sa att vi skulle se till att han inte slickade på såret men det var svårt... varje gång han slickade på såret så var vi tvungna att tvätta av tassen igen. tillslut så åkte vi och köppte en dumstrut så att han inte kunde slicka på såret. och varje gång han ska gå på lådan så måste han ha bandage. Idag för någon timme sedan gick jag ut och gick med honnom. Han vart ganska glad men han ville bara gå in under alla bilarna... hoppas att han blir bättre. ♥
Nu ska vi äta och mamma har grillat korv! :)))

Stickan...

Hejsan!!! Igår köpte jag en kaktus som jag har döpt till Stickan. Bara för att han är så stickig... Här kommer en sång som jag och min bästis skrev förra året på hennes kaktus begravning... Fast jag har gjort den lite längre  på nästa begravning kanske vi kan sjunga såhär.... Nästan hela första raden kom vi på tillsammans förra året rästen skrev jag själv nu...

Kaktusar
Kaktusar är fina men dör dom alltid gör. Dom gillar varmt och inte kallt i öken trivs dom bäst. Vila sött nu här på jorden vår lille kaktus, vila sött nu här på jorden vår lille kaktus. Oftast är dom gröna men vit de kunde bli. Taggig är de alltid och vänner kan dom få. Vila sött nu här på jorden vår lille kaktus, vila sött nu här på jorden våran lille kaktus. Hoppas att din gode själ får flyga upp till kaktus världen för där är allting gott...

Brämmen...

Heeeejsan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   Hur mår ni??? Hoppas ni mår bra det gör ialla fall jag... Jag har badat två dagar i rad på Brämmen. Idag och igår alltså...
Det var super kul fast jag tyckte det var lite kallt i vattnet... Erik och jag kastade boll. Just nu är jag hemma och vi har haft besök idag och igår.
Igår hälsade pappas gamla klasskamrat på med sin flickvän. Då var vi uppe till 12 och jag skrev dikter till 10 över ett...
Idag fick vi besök av pappas löparkompis, hans fru och deras barn som är 9 år alltså 2 år yngre än mig... Nu har de just åkt hem...
Vi åt klyftpotatis och grillad fläskfilé. Sedan har jag inte så mycket mer att skriva om...

Här kommer två av dikterna som jag skrev igår...
De är till mina två underbara katter, Busan♥ & Sotis♥

Sotis!!!

Sotis smyger
och är ej blyger.
Han älskar möss
och har aldrig haft löss.
Han är som en nöt
så himla söt.
Sötare än gröt
även om han vore blöt.
Han gillar hundar
och ibland när man blundar
så smyger han fram till en massa hundar.
Sotis du har ett hjärta av guld och ögon av diamant.
Dina morrhår sitter så grannt
och det jag sa var faktiskt sant...

Busan!!!
Busan är blyg
men hon har aldrig varit dryg.
Hennes päls är mjuk
och inte sjuk.
Hon är ej raskatt men ej
jag bryr mig.
Hon är ute hela natten
och kommer in för lite vatten.
Hon jamar så sött
när vi är trött.
Hennes färger är svart, vit och brun
och hon är lika mjuk som dun.
I augusti fick hon ungar
och de alla blev som kungar.

Jag älskar...

Här kommer lite saker som jag älskar!

Sommar

Hästar

Djur

Snälla personer

Min familj

komentarer på min blogg

Dig

och mycket mera...

SNÄLLA tippsa alla era vänner om att gå in på     kattemmz.blogg.se       SNÄÄÄÄÄLLA   Jag älskar er alla mina läsare och någon dag ska jag göra ett inlägg just för er och jag älskar dig!!! Ja dig som sitter där framför skärmen och bloggar på just min blogg        Hej då

Jag hatar...

Det jag mest här i världen hatar är....

Getingar

Jägare

Dumma människor

...och min natttandställning

Min familj!

Här kommer lite bilder på min familj!!!

Detta är jag och Busan 2009

Hela familjen förutom katterna i österrike 2008

Här skuttar sotis i snön...

Och slutligen här är Busan & Sotis

Ha det bra hej då

Plask!!!

Heeeeeej!!!! Idag var jag och badade på Fjärran höjder!!! Det är och var toppen fint bad väder och vi badade för det mesta ute och lite inne... Innan vi åkte dit åkte jag och Erik rullskidor, första gången i år och det gick faktist bra!!! Där på badet simmade jag 1 kilometer (20 50meters längder ute) för första gången utan att stannna någon gång och därför fick jag en glass... Nu har vi just ätit middag och det bev grillad fläsk carré med pommesfrites. Det var super gott...

I love to swim :o Det blev ett rimm

Ha det flott och super gott!!!

Tack brorsan!!!

Hej!!! Igår storstädade jag mitt rum!!! Det tog nästan hela dagen fast jag tog lite pauser emellanåt... Det som tog längst tid var byrån och bokhyllan, jag ränsade igenom allt där, jag bar ner alla böcker som inte fick plats vilket var väldigt många... och tunga... När jag hade städat ungefär helften kom Erik, min brorsa in på mitt rum och sa: Du kan få en av mina spargrisar för jag har två. Jaaaaaaaaaaa skrek jag innombords efter som att jag tappade min spargris  för någon vecka sedan. Den spargrisen jag fick av min brorsa liknar faktiskt min gamla. Så nu lådsas jag att de är syskon... Så här ser den ut...